Jeg har nu bevæget mig rundt og er kommet om til udstillingsbunkeren igen. Som jeg nævnte tidligere er der trappe ned til indgangen, hvor der er udstilling om hvad man kan se her på Bulbjerg. Jeg har dog ikke taget billeder inde fra bunkeren, idet plancher på væggene ikke altid bliver lige læselige på billeder når de er taget indendøre, hvor blitzen evt. bliver aktiveret.

Naturstyrelsen har også en del oplysninger om Bulbjerg, bl.a vandretursfolder. Bulbjergområdets historie kan du læse om her.

Når du står på toppen af Bulbjerg Knude, ser du nemt den "sten", der ligger i havet 80 meter nord for kysten. Det er resterne af Skarreklit – en strandpille, som frem til 1978 var 16 meter høj. Under en storm natten mellem den 18. og 19. september 1978 knækkede Skarreklit og styrtede i havet, så kun soklen nu er tilbage. Det er den, som jeg viste et billede af på foregående side.

Her er jeg gået ind oven på bunkeren og ser atter engang ned over havet og skrænterne

Endnu et kig over mod Lild Strand

Nu er den store campingbus med biltraileren på vej ud ad Bulbjergvej og væk herfra - og om lidt følger jeg efter ad samme vej mod Nørklit

Jeg har nu forladt Bulbjerg og holder på en P-plads på rute 569 Gammel Aalborgvej og her ser jeg tilbage mod Bulbjerg-området

Foto ned over Lund Fjord. Jeg er fortsat ved rastepladsen men er gået over vejen for at fotografere landskabet med fjorden

Oversigtsskiltet ved rastepladsen - jeg befinder mig ved en sort firkant øverst til højre i billedet. Der er to firkanter og det er den venstre af de to der viser min placering

Jeg kørte videre fra Bjerget via Frøstrup, Vesløs, Østerild og Hovsør og er her på dæmningen over Lønnerup Fjord - Hovsørvej - hvor jeg også var forbi i går i samme retning, men fra forskellig side hertil. Dette er infotavlen ude på dæmningen - og altså nederst i billedet på kortet

- og så et sløret billede idet jeg forsøgte at få hejren, der stod og ventede på en fisk med, men den var for langt væk og jeg turde ikke gå tættere på for ikke at jage den væk (altså: undskyld den forringede billedkvalitet)

Jeg kørte videre fra dæmningen via Sennels og gennem Thisted og tog dette billede i Østergade i Thisted

Fra Thisted, hvor jeg var inde at købe et par ting i Rema1000 i Rosenkranzgade 3, kørte jeg videre til Thorsted og billedet her er taget på Smed Søes Vej på vej videre fra Thorsted i retning mod Klitmøller

Fremme i Vester Vandet valgte jeg at køre mod Vang og på vej ud af Vester Vandet tog jeg dette billede ned over Vandet Sø

Lidt længere fremme på Vandetvej var en masse surfere i gang ude på Vandet Sø

Nu er jeg på Nystrupvej ud for golfbanen og med en masse fyrretræer omkring mig. Jeg er undervejs fra Vang til Klitmøller

På vej fra Klitmøller mod Hanstholm - et kig på havet

Samme sted fra men nu med blikket rettet i sydlig retning

Lige her er der ikke langt fra vejen og ud til "æ haw"

Bunkere ved Hanstholm

Flere bunkere her syd for Hanstholm

Hamborgvej kl. 13:34 - Flyvende mennesker mellem Hanstholm og Vigsø

• Jeg stoppede på en rasteplads her ved Hjardemålvej efter en tur omkring Vigsø

• Og her ved rastepladsen er der igen flotte fyrretræer, MEN igen ingen brochurer i Naturstyrelsens folderboks

Klokken 14:07 var jeg tilbage på campingpladsen efter at have kørt en dejlig tur og set en masse på de 121,7 km jeg har tilbagelagt i dag.

Efter frokost slappede jeg af med at læse i en medbragt bog og så med at snakke med nogle af de andre campister. Vi havde et par hyggelige timer sammen ved bord- og bænkesættene ved siden af min campingvogn.

Her viser jeg visitthy.dk's præsentation af campingpladsen

Onsdag 23. august

Dagens køretur ud i landskabet startede kl. ca. 9:20 i 11 graders varme, sol og vindstille.

Jeg havde planlagt en tur, men jeg kan allerede nu fortælle, at jeg kun nåede en del af den planlagte tur, idet der var vor mange interessante ting at se på undervejs, så jeg afbrød kl. 12:55 og valgte at køre den korteste vej tilbage til campingpladsen.

Denne afbrudte tur, det manglende besøg i Klim Kalkovn og et par steder mere jeg gerne vil se, gør at jeg forbereder mig på en tur mere her til Hjardemål Klit Camping.

Dagens første foto er taget på Klitvejen ikke ret langt fra campingpladsen af en svanefamilie, som holder til i den lille sø lidt herfra

Jeg er nu på Bjålumvej som fører mig ind til Glædeby. Jeg kørte et godt stykke vej og kom forbi en del huse og endte hvor vejen deler sig i to og hvor man ikke må køre ad den ene vej og den anden lignede en markvej, så jeg vendte og kørte samme vej retur til Klitvejen igen

Foto af Bulbjerg fra P-pladsen hvor jeg i går så den store autocamper

Motiv lidt til højre for det foregående

Også fra P-pladsen - nu ud mod hav-siden

På vej op på Bulbjerg. Vandet ind mod Lild Strand er mere roligt end i går

Nu er jeg der, hvor jeg kom op fra min strandtur i går

I dag valgte jeg at gå ned til stranden ad trappen i denne side og ser her ud over området mellem Bulbjerg og Thorup Strand

Følg mig ned til stranden og op igen på næste side.

Du kan også gå tilbage til foregående side