Da jeg kom tilbage fra dagens køretur tog jeg mig en kop kaffe og læste lidt, men kom så i tanker om, at jeg ville gå en tur ud til vandet ad Solbjergvej. Dette billede er taget næsten oppe på toppen af bjergene og herfra ser vi dels en udenlandsk registreret bus og så ser vi ned over landskabet hvor campingpladsen er beliggende bag sommerhuse og træerne som ses bagved bussen

• Så er jeg kommet så langt op, at jeg kan se ud over vandet

• Her ser jeg i en lidt anden retning, nemlig mod Oddesund

Jeg er nu fremme ved trappen, der skal føre mig ned på stranden. Med lidt god vilje kan man se Oddesundbroen

Jeg er nu næsten halvvejs nede og kigger tilbage mod trappen jeg er kommet ned ad

Og så kigger jeg nedad mod stranden - der er et stykke vej endnu

Jeg er nede på stranden og viser her det nederste stykke af trappen. Jeg fik aldrig talt hvor mange trin der er hverken her eller på trappen ved Jeppes Led

Her ses en bid af stranden med retning mod Oddesund

Når man ser på disse "bjerge" kan man godt forstå, at der skal en del trin til for at komme ned til stranden fra toppen

Jeg er kommet op igen og kigger igen over mod Oddesund - der vil ikke komme noget godt ud af at fotografere i modsat retning pga. solen

Mandag 19. juni

Jeg tog mig et lille vue over lidt af campingpladsen inden jeg tog afsted på dagens køretur

• Vi tager lige et par billeder mere fra campingpladsen

• Legepladsen

• Legeplads og gederne

• Minigolfbane og hovedbygningen

Så er jeg på vej tilbage til min plads inden jeg blev klar til at køre dagens tur ud i omegnen

Så kom jeg afsted på dagens tur og stoppede lige op ved Åmølle og i dag er der ingen vand på møllehjulet og der er stille, så oplevelsen af møllen er helt anderledes i dag end i går, hvor der var gang i maskineriet

Jeg kørte fra Toftum Bjerge Camping via Remmer Strand til Kamstrup og Nørre Nissum og videre via Futtrup og til her ved indkørslen til Lemvig. Udsigt ned over Lemvig fra Nissumvej (rute 565)

Lemvig

Jeg kørte ind i Lemvig og via havnen fortsatte jeg op gennem hårnåle-svingene i retning mod Thyborøn. Jeg stoppede lidt længere fremme på en P-plads ved frisørsalonen Hair'n Style, Heldumvej/Skovbrynet, og herfra gik jeg tilbage ind mod byen for at tage nogle billeder fra svingene ned mod havnen fra denne side

Jeg kom forbi kirkegården og kiggede lige ind og så dette oversigtskort som bla. fortæller at der er gravsteder for f.eks. Gantriis, som flere af os nok kan huske var tegner og lavede serien: "Livets gang i Lidenlund". Men der er også både mindelund for fiskere, gravsteder for allierede og for tyskere. så har man interesse i at se dette kan det lade sig gøre her

Jeg gik videre ind mod byen og kom her til broen, der fører "Bjergbanen" over vejen. Der var nogle mænd henne for at se på broen og jeg spurgte om der var noget galt, men det forsikrede de mig om, at der ikke var. De skulle bare inspicere broen for at tjekke den.

Her er jeg på vej ned gennem svingene og har en flot udsigt ned over havnen

Bare nogle få meter længere fremme har jeg denne udsigt ned over byen

Lemvig by og havn og "Bjergbanen" i forgrunden.

Du kan følge videre med mig rundt på turen ved at gå til næste side

Du kan gå tilbage til foregående side her