Det er fortsat den 17. juli 2017 og jeg er ligesom på foregående side på Rosenvoldvej på vej mod Åhuse. Her kigger vi ned mod Vejle Fjord

Jeg fortsatte ad Kohavevej og er her kørt ind på en rasteplads med infotavle og rigtig flot udsigt. Infotavlen ses her

... og udsigten ned over Vejle Fjord ses på dette billede

Jeg er nu lidt længere fremme ad Kohavevej og ser endnu engang på udsigten ned over Vejle Fjord

Jeg er på Strandvejen og mangler iflg. GPS'en 1,2 km i at være tilbage på campingpladsen. Igen er det en udsigt over Vejle Fjord

Jeg mangler nu kun nogle få hundrede meter i at være tilbage på campingpladsen, men valgte lige at køre ned til Daugård Strand og se, hvordan her ser - og der er ikke mange hernede i dag, hvor det kniber lidt med solskin og det blæser noget. Her er vejen der fører ned til stranden

Der er kun få mennesker hernede i dag. Jeg fortæller lige her, at jeg var ved stranden igen et par dage senere og da var det varmt og flot vejr - og så var der pludselig flere hundrede mennesker på stranden og på arealerne ned til stranden

- mere Daugård Strand

Der er også Blåt Flag her ved stranden - så vandet burde være godt at bade i

Nu er jeg tilbage på campingpladsen efter at have kørt 98,7 km på dagens tur. Jeg har her taget et billede inde fra herre-afdelingen i facilitetsbygningen. Toiletter og pissoir til højre, vaskekabiner til venstre og to bruserrum lige fremme

Så blev det den 18. juli, vejret er overskyet, der er en let-frisk vind og ca. 14° her fra morgenen af. Jeg kørte ud fra campingpladsen og drejede til venstre og kørte i modsat retning af den vej jeg kom hjem til pladsen i går. Første billede her er taget på Rosenvoldvej på vej i retning mod Åhuse (ca. 500 m før Åhuse)

Jeg befinder mig fortsat på Rosenvoldvej og kigger her på Vejle Fjord og på Rosenvold Camping til venstre for vejen

Her har jeg vendt mig om og kigger bagud i den retning jeg kom fra altså ind i retning mod Vejle

Jeg holder nu på Stenhøjsvej på vej mod Stenhøj i Staksrode Skov

Jeg er nu ankommet til den ene af de to P-pladser, der er ved Stenhøj

Staksrode Skov

Staksrode Skov kaldes 'Strandskoven på lerfødder'", på grund af de store mængder ler i skrænterne, som har resulteret i en af Østjyllands mest dramatiske kyststrækninger langs denne blandede løv- og nåleskov står der bl.a. at læse på dette link til Visitjuelsminde.

Og det jeg fik at se svarer meget godt til ovenstående tekst.

Naturstyrelsen har også en fortælling om området her og det kan du læse mere om på dette link om seværdighederne i skoven.

Jeg tillader mig at vise et udsnit af det kort der er i vandretursfolderen der er udgivet for skoven. Det kan godt være, at jeg ved et par af de følgende billeder henviser til dette kort.

Jeg er parkeret på den P-plads, der ligger nærmest vandet - altså lige under et-tallet på kortet

Jeg er nu på vej ud mod skrænterne her lige ved P-pladsen

Her ser jeg til højre for stien ud mod skrænten

Der er både lys og mørk skov her

Der er stejlt ned herfra og det ser ud til at noget er skredet ned engang

Denne sti kan man følge hvis man vil gå ad den røde eller blå sti

Der er bord og bænke + en badebro nede ved stranden

Jeg har nu været tilbage ved bilen for at hente en dunk vand og kortet som er vist herover og så begynder jeg på min tur ad den gule rute. Her er jeg nogle få meter fra P-pladsen og skal lige ned gennem en lille "kløft" og så op på den anden side

Jeg har nu passeret "kløften" og ser ud mod Vejle Fjord

Du kan læse videre og se mange flere billeder ved at gå til næste side her

Men du kan også gå tilbage til foregående side her